بهترین مکان های تاریخی و گردشگری استانبول برای بازدید
نوشته شده توسط : mohana

بسفر

سوار شدن به کشتی‌های در حال حرکت در خط بسفر یکی از لذت‌بخش‌ترین راه‌ها برای تماشای استانبول بدون خستگی است. اگر در سمت آناتولی هستید، می‌توانید ایستگاه قطار حیدرپاشا، کاخ‌های دولما باغچه و توپکاپی، برج گالاتا و کاخ‌های مهم در ساحل را از وسط بسفر تماشا کنید تا با سوار شدن به کشتی کادیکوی-بیشکتاش به بشیکتاش برسید. پس از پیاده شدن در بشیکتاش، پس از گشتی کوتاه در بازار بشیکتاش، می توانید با اتوبوس های شهری به سمت اورتاکوی بروید. پس از پرسه زدن در اطراف مسجد اورتاکوی، می توانید یک فنجان چای یا قهوه در یکی از کافه های ساحل بنوشید یا می توانید کمپیر خود را بردارید و روی نیمکت های ساحل بنشینید. در هر دو گزینه، اولین چیزی که وقتی می گویید استانبول به ذهن می رسد، منظره بسفر و مسجد اورتاکوی در اختیار شماست، خرید غذای پرندگان و غذا دادن به کبوترها نیز فوق العاده است :)

محله  KuruÇEŞME، ARNAVUTKÖY، BEBEK و RUELİ HİSARI

می توانید خط Ortaköy-Kuruçeşme-Arnavutköy-Bebek-Romeli را که لذت بخش ترین مسیر پیاده روی در کنار تنگه بسفر را دارد، در حدود 1 ساعت پیاده روی کنید و می توانید از تنگه بسفر حداکثر لذت را ببرید. در طول پیاده‌روی، می‌توانید در پارک Kuruçeşme و پارک Bebek، یکی از زیباترین پارک‌های استانبول که در نقطه صفر بسفر قرار دارند، استراحت کنید. خرید بستنی را از مینی بستنی فروشی معروف Bebek فراموش نکنید که قبل از تعطیلات Bebek Park در یک فروشگاه کوچک سرو می شود. جایگزین دیگر نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در Bebek Kahve است که تضمینی برای دیدن مناظر معروف Bebek است.

بهتر است با زیباترین و اصیل ترین محله های استانبول نیز آشنا شوید.

 

 EMRGAN کره ای

با نزدیک شدن به امیرگان، بازدید از بیشه امیرگان در انتظار کسانی است که می خواهند مکان های طبیعی استانبول را کشف کنند. بیشه امیرگان یکی از مکان‌های سرسبز و جنگلی است که استانبولی‌هایی که می‌خواهند از هرج و مرج استانبول فرار کنند و در آخر هفته آغوش طبیعت را ترک کنند، ترجیح می‌دهند. در باغ و پارک امیرگان می توانید عکس های فوق العاده ای با گل های رنگارنگ، درختان با نقوش خاص و منظره تنگه بسفر بگیرید، پیک نیک داشته باشید، در یکی از 3 عمارت از صبحانه لذت ببرید یا در وعده های غذایی دیگر از خوردن و نوشیدن لذت ببرید.

 

کاخ دلمه باغچه

کاخ دولما باغچه بین بشیکتاش و کاباتاش در سواحل تنگه بسفر و در زمینی به مساحت 250 هزار متر مربع واقع شده است. مهمترین ویژگی کاخ که در دوره عثمانی ساخته شده است این است که آتاتورک در زمان جمهوری خواهان در سفرهای خود به استانبول از آن به عنوان اقامتگاه استفاده می کرد و رهبر بزرگ آتاتورک در 10 نوامبر 1938 در این کاخ درگذشت. . از این نظر، کاخ دولما باغچه در صدر مکان‌های تاریخی استانبول قرار دارد، هم به این دلیل که زندگی کاخ را در آخرین دوره امپراتوری عثمانی نشان می‌دهد و هم به این دلیل که خانه‌ای است که آتاتورک آخرین روزهای خود را در آن گذرانده است. زمانی که در این منطقه هستید، می توانید از کاخ دولما باغچه نیز دیدن کنید.

TAKSİM، برج گالاتا

پس از بازدید از اورتاکوی و کاخ دولما باغچه، می توانید به تکسیم، یکی از مکان های گردشگری استانبول نیز بروید. اگر در ساعت شلوغی نیستید، حداکثر نیم ساعت طول می کشد تا با اتوبوس از Ortaköy به تکسیم بروید. وقتی به تکسیم می‌آیید، می‌توانید از میدان تقسیم تا دبیرستان گالاتاسرای در امتداد خیابان استقلال پیاده روی کنید و می‌توانید کافه‌ها و بوتیک‌ها را در سمت چپ و راست ببینید. من می گویم فراموش نکنید که شکلات بی اوغلو با فندق را از فروشگاه شکلات بی اوغلو بخرید، می توانید از بازار ماهی روبروی دبیرستان گالاتاسرای دیدن کنید و در Mercan، یکی از معروف ترین مغازه های کوکورچ استانبول، کمی کوکورچ یا صدف بخورید.

بیشتر بگردید: درویش های ویرلینگ و رقص اویش

 ورودی بازار ماهی همچنین خوردن و نوشیدن چیزی در خیابان نوی زاده یا چیچک پاساژی درست در کنار آن بسیار لذت بخش است. اگر شکمتان پر است، می توانید در خیابان استقلال تا تونل ادامه دهید، حتی اگر فضای شلوغ قدیمی از بین رفته باشد، می توانید با عبور از Asmalımescit به تونل برسید.

در اینجا شما دو گزینه دارید. برای پیاده شدن مستقیم به کاراکوی با تراموا تونل یا ادامه پیاده روی و بازدید از برج گالاتا و اطراف آن که اخیراً بسیار زیبا شده و مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. ممکن است از پیشرفت و تغییر در این منطقه شگفت زده شوید. با رسیدن به اینجا، نمی توان از برج گالاتا، یکی از نمادهای مهم استانبول بالا نرفت. می توانید از برج گالاتا، یکی از قدیمی ترین برج های جهان بالا بروید و شاخ طلایی و تنگه بسفر را به صورت پانوراما تماشا کنید. هزینه ورودی برج گالاتا 10 لیر است. کارت موزه معتبر نیست.

توصیه می کنم با یک راهنمای حرفه ای توریستی همراه با کوکتل به استانبول سفر کنید تا آگاهانه تر از مکان های تاریخی و گردشگری استانبول دیدن کنید و تمام جزئیات را یاد بگیرید. گشت و گذار در مناطق یا بناهای تاریخی استانبول به همراه خانواده یا دوستان خود با راهنمای تور خصوصی، خاطرات فراموش نشدنی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

 

موزه مجسمه های مومی مادام توسو

همچنین زمانی که در تقسیم هستید، می توانید از مرکز تازه افتتاح شده مادام توسو در خیابان استقلال دیدن کنید. از آردا توران تا هدایت ترک اوغلو، از انیشتین تا لئوناردو دی وینچی، از زکی مورن تا مدونا، از جاستین بیبر تا لیدی گاگا، از MFÖ تا ریحانا، از آدیله ناشیت در مادام توسو، می‌توانید هیجان لمس ستاره‌ها را با داشتن فرصتی برای دیدن بسیاری از نام‌های معروف با هم و از نزدیک، از باریش مانچو، شیک گرفته تا ستاره‌های هالیوود. 

شبه جزیره تاریخی استانبول

منطقه تاریخی شبه جزیره استانبول برای علاقمندان به گردشگری و تاریخ بسیار مهم است. اولین مکان هایی که برای بازدید در شبه جزیره تاریخی استانبول به ذهن می رسد، کاخ توپکاپی، موزه ایاصوفیه، مسجد و میدان آبی، آب انبار باسیلیکا، چمبرلیتاش و بازار بزرگ است.

میدان سلطان احمد، مسجد سلطان احمد و آب انبار زیرزمین

منطقی ترین راه برای رفتن به سلطان احمد این است که با استفاده از خط تراموا بین Kabataş و Zeytinburnu در ایستگاه سلطان احمد پیاده شوید. کسانی که از سمت آناتولی می آیند می توانند با کشتی از Kadıköy به Kabataş، Karaköy یا Eminönü بروند و از تراموا Kabataş - Zeytinburnu استفاده کنند. پس از تماشای فواره آلمانی، ابلیسک مصری، ابلیسک بافتنی و ستون مار در میدان سلطان احمد، می توانید از کاخ معروف باسیلیکا مربوط به دوره بیزانس دیدن کنید و از آب انبار بزرگ دیدن کنید، جایی که می توانید بر تخت سلطان بنشینید و سلطان با لباس عثمانی و گرفتن عکس. لذت بردن در هنگام عکس گرفتن تضمینی است :)

بیشتر بگردید: بازار ماهی استانبول 

سلطان احمد کوفتسیسی تاریخی، پارک سلطان احمد و قهوه ارول تاش

پس از بازدید از آب انبار باسیلیکا، بررسی مسجد معروف آبی با شش مناره آن از بیرون و داخل بسیار جذاب است. اگر گرسنه هستید، مجموعه تاریخی سلطان احمد کوفتسیسی به شکل اصلی منتظر شماست. ترک سلطان احمد بدون خوردن کوفته و پیاز اینجا ناقص خواهد بود. فقط در سلطان احمد مغازه های کوفته فروشی مشابه با کتیبه "Sultanahmet Köftecisi تاریخی" وجود دارد. اگر می خواهید در اصل غذا بخورید، باید در تاریخی سلطان احمد کوفتسیسی سلیم اوستا غذا بخورید.

بعد از پر شدن شکم می توانید کنار استخر پارک باستان شناسی سلطان احمد بنشینید و از منظره ایاصوفیه و مسجد آبی لذت ببرید. می توانید به Cankurtaran بروید که 10 دقیقه پیاده از اینجا فاصله دارد و از قهوه خانه بازیگر فقید شخصیت Erol Taş که مجهز به عکس های قدیمی فیلم است دیدن کنید. ارول تاش این کافی شاپ را اداره می کرد و شخصاً در اوقات فراغت خود از سر صحنه فیلم به کارکنان کمک می کرد. قهوه در حال حاضر به عنوان یک نیمه موزه به کار خود ادامه می دهد.

موزه ایاسوفیا

موزه ایاصوفیه، یکی از بناهای برجسته جهان در تاریخ هنر و معماری با گنبد سرگیجه‌آور معلق در هوا، ستون‌های مرمر حکاکی شده و موزاییک‌های منحصر به فرد، در راس مکان‌های تاریخی و توریستی استانبول قرار دارد. ایاصوفیه، یکی از پربازدیدترین موزه ها، به عنوان هشتمین عجایب جهان نشان داده شده است.

بیشتر بگردید: فستیوال خرید استانبول شادی و رنگ های تابستانی را به شهر می آورد

کاخ توپکاپی

توقف بعدی ما بعد از ایاصوفیه کاخ توپکاپی است که نماد تاریخی استانبول به حساب می آید. کاخ توپکاپی که در زمان محمد فاتح ساخته شد و در دوران جمهوری به موزه تبدیل شد، یکی از مکان های تاریخی و توریستی استانبول است. این کاخ از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است، زیرا بخش 400 ساله امپراتوری 600 ساله عثمانی از کاخ توپکاپی اداره می شد. هزینه ورودی کاخ توپکاپی 40 لیر است. کارت موزه معتبر است پس از بازدید از کاخ توپکاپی، می توانید در یکی از سواحل گلدار پارک گلهانه بنشینید و استراحت کنید که در زمان امپراتوری عثمانی به عنوان باغ بیرونی کاخ توپکاپی پر از گل رز استفاده می شد و ناظم حکمت در آن درخت گردو دارد.

پارک گلهان

پس از رسیدن به ایستگاه توپکاپی توسط متروی Kabataş-Bağcılar، باید از موزه تاریخ پانوراما 1453 دیدن کنید که در محدوده پارک فرهنگ توپکاپی قرار دارد که حدود 150 تا 200 متر با آن فاصله دارد. جشن فتح در انتظار شماست، با ارائه تصاویری باشکوه که در آن صداهای توپ، موسیقی مهتر و ناله اسب های عثمانی به عنوان جلوه ها استفاده می شود. شما در حال تماشای فتح استانبول روی دیوارهای استانبول، کیلومترها دورتر، در اتاقی بزرگ هستید. مکان های زیادی در جهان وجود دارد که در آنها تصاویر پانوراما 360 درجه به صورت دایره ای نمایش داده می شود. با این حال، تنها جایی که کل نیمکره در این ابعاد با درج آسمان در تصویر به نمایش گذاشته شده است، موزه پانوراما 1453 است. به نظر من، دیدن مکان های استانبول ضروری است.

 

بهتر است بعد از تفریح در این مکان سری به بهترین مراکز زیبایی در ترکیه نیز بزنید.

میدان بیاضیت، بازار سحافلار، بازار بزرگ و بازار مصر

با استفاده از مترو Kabataş-Bağcılar و پیاده شدن در ایستگاه Beyazıt می توانید به راحتی به میدان بیازیت برسید. پس از تماشای میدان بیازیت و ورودی معروف دانشگاه استانبول، اگر به کتاب علاقه دارید، می توانید از بازار معروف کتابفروشان در همان حوالی دیدن کنید. اگر از هر یک از تاجرها بپرسید، شما را راهنمایی می کنند. این منطقه همچنین ورودی جنوب غربی بازار بزرگ معروف است. از اینجا وارد بازار بزرگ می شوید، در مسیر بازار ادویه و امینونو قدم می زنید و در اطراف پرسه می زنید و هضم می کنید و استانبول تاریخی را کشف و احساس می کنید. شما می توانید با خرید از ادویه فروشی ها و مغازه های میوه خشک که انواع ادویه ها را در بازار پر جنب و جوش ادویه جات می فروشند، به امینونو برسید.

نان ماهی و پل گالاتا در EMİNONÜ

امینونو، یکی از مکان‌های تاریخی و توریستی استانبول که زمانی مهم‌ترین مرکز تجاری استانبول بود، هنوز هم برای خرید کالاهای الکترونیکی، ساعت‌ها، کالاهای خانگی و پوشاک اغلب مورد بازدید مخاطبان خاص قرار می‌گیرد. می‌توانید از این مغازه‌ها دیدن کنید یا از قایق‌های شیک ساحل ماهی و نان بخرید. پس از خوردن نان ماهی خود با منظره برج گالاتا در مقابل خود، می توانید هنگام عبور از پل گالاتا، ماهیگیران را تماشا کنید یا در کافه های زیر پل نوشیدنی بنوشید.

برای تجربه غذای وحشتناک تر، می توانید از کباب در رستوران حمدی، یکی از قدیمی ترین رستوران های کباب در استانبول، مشرف به منظره بی نظیری که از برج گالاتا تا پل بسفر امتداد دارد، لذت ببرید.

موزه رحمی کوچ، تعطیلات

وقتی از Eminönü به شاخ طلایی می رسیم، با موزه رحمی کوچ، یکی از زیباترین موزه های استانبول روبرو می شویم. در موزه رحمی کوچ که اولین موزه مهم اختصاص یافته به تاریخ صنعت، حمل و نقل، صنعت و ارتباطات در ترکیه است که با حمایت تاجر رحمی کوچ در سال 1994 افتتاح شد، می توانید به همراه فرزندان خود از کشتی نوستالژیک فنرباغچه بازدید کنید، بررسی کنید. ماشین های کلاسیک و از آزمایش تعاملی در بخش دنیای ریاضیات رنگارنگ استفاده کنید.می توانید با مجموعه ها لذت ببرید.

بیشتر بگردید : اطلاعاتی در مورد آکواریوم استانبول

مسجد ایوپ سلطان و تپه پیر لوتی

غیرممکن است که از ایوب، یکی از مناطقی که تا شاخ طلایی آمده و روح استانبول قدیم را زنده نگه داشته است، و مسجد سلطان ایوب، یکی از بزرگترین میراث های باقی مانده از عثمانی ها به استانبول، بازدید نکنید. می توانید در منطقه تاریخی Eyüp Sultan Güveççisi، کاسه ایوپ که نوعی پیتای چرخ کرده است بخورید و از اینجا از تپه پیر لوتی بالا بروید. نوشیدن قهوه ترکی یا سلپ خود در مقابل منظره شاخ طلایی در کافه تاریخی پیر لوتی جایگزین خوبی برای لذت بردن از استانبول است.

 

مینیاتورک

در Miniatürk، جایی که 128 اثر نمونه از ترکیه و جغرافیای عثمانی به نمایش گذاشته شده است، می توانید از ایاصوفیه تا سلیمیه، از قلعه روملی تا برج گالاتا، از خانه های Safranbolu تا صومعه Sümela، از خانه های Amasya Yalıboyu تا ویرانه های کوه نمروت پیاده روی کنید. بسفر می توان در عمارت Beylerbeyi هنگام عبور از پل با پای پیاده دست تکان داد.

 




:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: